Tikslas ir apibrėžimas
Nelaimingų atsitikimų komunikacija yra reikalinga tam, kad būtų aiškus procesas kaip, kada ir kokius įvykius komunikuoti ir kokių veiksmų imtis kiekvieno komunikacijos etapo metu.
Nelaimingų atsitikimų komunikacijos proceso tikslai yra:
- Auginti supratimą apie įvykių hierarchiją bei skirtingų įvykių pasekmes; • Skatinti mokymąsi iš svetimų klaidų bei ugdyti rizikomis pagrįstą mąstymą;
- Užtikrinti, kad nelaimingi atsitikimai nepasikartotų.
1 Saugos įvykių komunikacijos principas
Saugos įvykiai komunikuojami pagal saugos įvykių hierarchiją:
2 Įvykių apibrėžimai
- Mirtis – ugdymo proceso metu įvykus nelaimingam atsitikimui, dėl kurio sužalojimo, mokinys mirė.
- Nelaimingi atsitikimai:
- Įvykis, įvykęs ugdymo procese, kurio metu mokinys patiria žalą sveikatai ir netenka darbingumo nors vienai dienai, nustatyta tvarka ištirtas ir pripažintas nelaimingu atsitikimu;
- Anksčiau ugdymo procese įvykusio įvykio paūmėjimas, dėl kurio mokiniui sveikatos priežiūros įstaigoje suteikiamas nedarbingumo pažymėjimas ar rekomenduojama mokiniui nedalyvauti tam tikrose ugdymo veiklose/pamokose.
- Riboto darbingumo atvejis – įvykis ugdymo procese, dėl kurio mokytojas ar sveikatos priežiūros specialistas rekomenduoja arba nurodo mokiniui neatlikti įprastinių ugdymo proceso veiklų arba dalyvauti ugdymo procese ne visą laiką, kuris buvo numatytas iki įvykio. Gydytojas, rekomenduoja mokiniui nedalyvauti tam tikrose ugdymo veiklose/pamokose.
- Nesaugios sąlygos – tai tokios aplinkos sąlygos, kurios kelia pavojų mokinių sveikatai.
- Nesaugios elgsenos – tai tokios mokinių elgsenos, kurios yra nesaugios ir kelia pavojų jų pačių ar aplinkinių sveikatai.
- Incidentas – ugdymo procese įvykęs įvykis, dėl kurio mokinys nepatiria žalos sveikatai arba dėl patirtos žalos sveikatai nepraranda darbingumo.
- Vos neįvykę incidentai – nepageidaujami įvykiai ar jų seka, kuri, esant šiek tiek kitokioms aplinkybėms galėjo lemti mokinių sužalojimą.
Nesaugios sąlygos turi būti stebimos, analizuojamos, vertinamos, komunikuojamos įstaigos viduje, numatomi jų šalinio veiksmai (rekomenduojamas jų fiksavimas).
Elgesio stebėjimas komunikuojamas žodžiu ar vaizdu pasirinktu dažnumu (rekomenduojama nesaugių elgsenų stebėjimo sistema įtraukiant pačius mokinius, siekiant formuoti saugaus elgesio kultūrą įstaigoje, skatinti sąmoningumo siekimą, raportuojant saugų ir nesaugų elgesį, nurodant dėmesio reikalaujančias sritis).
Incidentus, vos neįvykusius incidentus rekomenduojama fiksuoti vidiniuose registruose, analizuoti jų priežastis bei taikomas prevencines priemones.