- Ugdymas Gimnazijoje organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu:
1.1. kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės mokyti kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, grupine mokymosi forma vieno ar kelių dalykų;
1.2. kai vyksta valstybiniai brandos egzaminai, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimai;
1.3. kai mokiniams reikalingos konsultacijos, padedančios įveikti mokymosi sunkumus, gilinti skaitmenines kompetencijas.
- Mokiniai ir jų tėvai (globėjai, rūpintojai) iš anksto informuojami dėl nuotolinio mokymo būdo naudojimo ugdymo procese.
- Nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu organizuojamos pamokos vyksta sinchroniškai. Sinchroninio ugdymo maksimali nepertraukiama trukmė – 90 min. Pamokas organizuojant sinchroniškai, keičiama pertraukų trukmė, jos ilginamos, sudarant sąlygas mokinių poilsiui. Viena iš pertraukų skiriama pietų pertraukai ir numatoma ilgesnės trukmės. Keičiantis sinchroniškai organizuojamų pamokų laikui, keičiamas ir pamokų tvarkaraštis. Su ugdymo proceso tvarkaraščio pakeitimais mokiniai, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) supažindinami per elektroninį dienyną.
UGDYMO ORGANIZAVIMAS NUOTOLINIU BŪDU YPATINGŲ APLINKYBIŲ LAIKOTARPIU
Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms Gimnazijoje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (Gimnazija yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai Gimnazijoje ir kt.) mokiniai mokomi nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio mokymo forma). Ekstremali temperatūra Gimnazijos ir (ar) gyvenamojoje teritorijoje – minus 25 °C ar žemesnė, 30 °C ar aukštesnė. Nuotolinis mokymas vyksta pagal 2020 m. lapkričio 3 d. Nr. V-48 Gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarką.
- Kai nėra valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl ugdymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar iškyla situacijos, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso būdu, Gimnazijos direktorius gali priimti sprendimus:
2.1. laikinai koreguoti ugdymo proceso įgyvendinimą (keisti nustatytą pamokų trukmę, nustatytą pamokų pradžios ir pabaigos laiką, ugdymo procesą perkelti į kitas aplinkas, priimti kitus aktualius ugdymo proceso organizavimo sprendimus, mažinančius / šalinančius pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei);
2.2. laikinai stabdyti ugdymo procesą, kai dėl susidariusių aplinkybių nėra galimybės jo koreguoti ar tęsti ugdymo procesą nei grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, nei grupinio mokymosi forma nuotoliniu mokymo būdu. Ugdymo procesas Gimnazijos direktoriaus įsakymu gali būti laikinai stabdomas 1–2 darbo dienas. Jeigu ugdymo procesas turi būti stabdomas ilgesnį laiką, sprendimas dėl ugdymo proceso stabdymo derinamas su Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi;
2.3. ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, kai nėra galimybės vykdyti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (pvz., Gimnazija yra valstybinių brandos egzaminų centras, vyksta pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimai). Sprendimas ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu priimamas vadovaujantis Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu.
- Nuotolinis mokymas vyksta virtualioje „Microsoft Office 365“ mokymo aplinkoje realiu laiku. Kiekvienos pamokos pradžioje mokytojas su mokiniais jungiasi vaizdo skambučiu tam, kad paskelbtų pamokos temą, užduotis, sužymėtų mokinių dalyvavimą pamokoje (šiai pamokos daliai skiriamos 5–10 min.). Mokiniai privalo prisijungti su kameromis. Jeigu to padaryti neįmanoma, nepilnamečių mokinių tėvai, globėjai, rūpintojai, pilnamečiai mokiniai apie tai turi informuoti klasės vadovą arba dalyko mokytoją.
- Nuotolinio ugdymo proceso metu mokiniams teikiama pagalba savarankiškiems darbams atlikti ir vykdomos konsultacijos mokymosi spragoms likviduoti.
- Mokiniai ugdomi pagal pamokų, veiklų ir konsultacijų tvarkaraščius, kurie skelbiami Gimnazijos svetainėje: pagal konsultacijų tvarkaraštį sinchroniniu būdu vykdomos ilgalaikės konsultacijos, neformaliojo švietimo užsiėmimai organizuojami pagal atskirą tvarkaraštį, patvirtintą Gimnazijos direktoriaus. Neformaliojo švietimo programų turinys gali būti keičiamas suderinus su Gimnazijos vadovu. Švietimo pagalbą teikia pagalbos mokiniui specialistai pagal poreikį: jie tarpininkauja sprendžiant problemas, kylančias organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu.