2021 - 2022 M.M. GIMNAZIJOJE VYKSTATYS PROJEKTAI

  

zalioji odisejaŽALIOSIOS OLIMPIADOS ODISĖJA

 „Kita forma“, kartu su pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Žaliasis taškas“ pakvietė kartu švęsti jau 5-ąjį konkurso „Žalioji Olimpiada“ gimtadienį bei leistis į aplinkosauginę Odisėją ir kartu su visa mokyklos bendruo

Projekto tikslas – ugdyti 8-12 klasių moksleivių ekologinį sąmoningumą, gilinti moksleivių žinias apie aplinkosaugos problemas, skatinti ne tik domėtis jų sprendimo būdais, tačiau ir siūlyti juos, formuoti palankias aplinkai vertybių nuostatas, ypatingą reikšmę teikiant žiedinės ekonomikos, darnaus vystymosi principams, atsakingam vartojimui, teisingam atliekų tvarkymui, akcentuojant perdirbimo svarbą.mene pasinerti į praktinį, tikrus rezultatus duodantį iššūkį!

Prie šio kvietimo prisijungė ir mūsų gimnazija. 

Noriu pasidžiaugti gimnazistų parodyta  iniciatyva, žingeidumu ir sėkmingai atliktomis kiekvieno etapo užduotimis, kurios leido komandai rungtis pusfinalyje.  

Nuoširdus ačiū komandai „Kornišonai“  ir komandos nariams: Arnui Penkauskui 4e, Ignui Stoniui 4e, Vygerdui Valatkai 4e, Aistei Akavickytei 4e, Karoliui Nazarenko 4e, Gintarei Razutytei 4e, Agnei Jonauskaitei 4e, Mortai Rėkašiūtei 4e, Jenifer Saensri 4e.


JA Lietuva

 PRAKTINIO VERSLUMO UGDYMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS LIETUVOS MOKYKLOSE (9-12 KL. MOKINIAMS)

 Gimnazija atrinkta dalyvauti projekte „Praktinio verslumo ugdymo programos įgyvendinimas Lietuvos mokyklose (9-12 kl. mokiniams)”. Projektą vykdo verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ kartu su jaunimo verslumo ugdymo organizacija „Lietuvos Junior Achievement". Projekto metu „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su projekte dalyvaujančiomis komandomis gilinasi į mokyklų ugdymo planus ir ieško praktinio verslumo ugdymo integravimo galimybių. Mokiniai dalyvauja mentorystės principu paremtose verslumo ir inovacijų stovyklose, savo verslo idėjas realizuoja kurdami mokomąsias mokinių bendroves, dalyvauja eXpo renginiuose bei kitose veiklose, kurios padeda lavinti komandinio darbo, komunikacijos ir verslumo įgūdžius, taip pat – stiprina supratimą apie ekonomiką ir verslą iš praktinės pusės. Mūsų gimnazijoje 2021-aisiais metais net penkios 10 ir 11 klasių moksleivių komandos yra įkūrusios mokomąsias bendroves ir vysto pirmuosius verslus.


 

DALYVAUJAMASIS BIUDZETASDALYVAUJAMASIS BIUDŽETAS

Dalyvaujamasis biudžetas – tai būdas kartu su bendruomene spręsti dėl viešųjų lėšų panaudojimo, kai bendruomenės nariai patys siūlo idėjas savivaldybei, mokyklai ar organizacijai ir balsuodami renka labiausiai patikusias. 2021 m. gimnazijoje vykdomas Klaipėdos miesto savivaldybės finansuojamas Dalyvaujamojo biudžeto projektas, kurio metu mokiniai siūlo ir įgyvendina idėjas mokyklai tobulinti. 


 

logo nkk

NEPATOGAUS KINO KLASĖ: SISTEMINIO POKYČIO LINK

VšĮ “Nepatogus kinas”, kartu su partneriais “Mokyklų tobulinimo centru” įgyvendina projektą “Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link”. Projektas skirtas bendrojo ugdymo mokyklų pilietinio ugdymo pedagogų bei kitų dalykų pedagogų, kurie į savo mokomus dalykus įtraukia pilietinio ugdymo kompetenciją profesiniam tobulėjimui, jų mentorystei bei pilietinių veiklų vykdymui kartu su mokiniais. Projekte kartu su  60 mokytojų iš visos Lietuvos dalyvauja gimnazijos pilietinio ugdymo ir geografijos mokytoja Kornelija Čepytė. Projekto metu naudojant kino edukacijos principus ir projekto suteiktus įrankius siekiama mokinius paskatinti imtis pilietinių iniciatyvų ir veiklų.


 

LOGO DME spalvotas (1)DIDELI MAŽI EKRANAI

„Dideli maži ekranai“ penkis metus iš eilės vykęs medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ ir Britų tarybos medijų raštingumo projektas Lietuvos mokykloms bei kitoms, su mokyklinio amžiaus jaunimu dirbančioms, ugdymo įstaigoms.  Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus bei atrasti, tyrinėti savo bendruomenę ir puoselėti dialogą su kitomis, pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijas ir mokiniams patrauklius medijų produktus (filmus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, socialinius tinklus, televizijos laidas ir serialus, multimedijų žurnalistiką). Projekto metu gimnazijos mokiniai turėjo galimybę mokytis iš kino industrijos profesionalų kūrybinėse dirbtuvėse, žiūrėti kino filmus ir išbandyti savo jėgas kuriant dokumentinius filmus.


 

Tolerance – feel it

TOLERANCE – FEEL IT

 „Tolerance – feel it“ ERASMUS+ finansuojamas jaunimo mainų projektas vykęs 2021 metų birželio 26 d. – liepos 6 d. Bursos mieste Turkijoje. Erasmus+ projekte dalyvavo net 6 šalių atstovai: Lietuvos, Estijos, Slovakijos, Vengrijos, Vokietijos ir Turkijos. Jaunimo mainų metu buvo siekiama tolerancijos temą nagrinėti taikant neformalaus ugdymo metodus. Mūsų gimnazijos būsimieji dešimtos ir vienuoliktos klasės moksleiviai kartu su gimnazijos mokytojomis Gabriele Kartanaite ir Kornelija Čepyte pasibaigus mokslo metams dalyvavo šiuose dešimt dienų trukusiuose jaunimo mainuose. Išvykti į projektą padėjo organizacija „WE GO“, nuolat rengianti jaunimo mainus ir mokymus tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Po ilgo karantino ir nuotolinio mokymo tai buvo neįkainojama patirtis, kai pagaliau buvo galima ne tik gyvai bendrauti su žmonėmis, bet ir keliauti. 


 

erasmus+SOUL DANCE

„Soul dance“ ERASMUS+ finansuojamas jaunimo mainų projektas vykęs 2021 metų spalio 12-24 dienomis Hamaro mieste Norvegijoje. Jaunimo mainų metu pasitelkiant neformaliojo ugdymo metodus ir šokį, buvo siekiama dalintis tarpkultūrinėmis patirtimis ir skatinti sveiką gyvenimo būdą. Klaipėdos „Varpo“ gimnazijai atstovavo aštuoni vienuoliktos ir dvyliktos klasės gimnazistai kartu su mokytojomis Kornelija Čepyte ir Gabriele Kartanaite. Nors projektas vyko anglų kalba, gimnazijos moksleiviai labai greitai susidraugavo su kitų šalių atstovais ir drąsiai dalinosi savo patirtimi, pristatė Lietuvą bei ėmėsi organizacinės iniciatyvos. Moksleiviai turėjo galimybę išbandyti savo jėgas dar ir kaip mokytojai. Vieną dieną nacionalinėms komandoms buvo skirta užduotis pravesti savo tautinių šokių pamoką. Taigi, Portugalijos, Norvegijos, Turkijos, Rumunijos ir Didžiosios Britanijos atstovai išmoko pasiutpolkę. Nors šokis ir nelengvas, bet labai gera matyti kitų tautų atstovus besimėgaujančius procesu!


 

Olimpinė karta

 PROGRAMOS ,,OLIMPINĖ KARTA“ NARĖ

Olimpinė karta – tai 17 metų vykstanti ilgalaikė programa (iki 2015 m. „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas“), skirta vaikų ir jaunimo olimpiniam ugdymui, olimpinių idėjų ir sporto kaip ugdymo priemonės sklaidai Lietuvoje. Projekte dalyvauja 120 ikimokyklinių įstaigų ir bendrojo ugdymo mokyklų iš visos šalies. Olimpinis švietimas – tai edukacinė veikla, skleidžianti olimpizmo idealus ir vertybes ypatingai vaikams ir jaunimui. Misija – ugdyti olimpiečius sporte ir gyvenime Tikslas – per sportą ugdyti laimingus, sveikus ir aktyvius Lietuvos vaikus Projekto uždaviniai: - Skatinti vaikus ir jaunimą sportuoti bei mokytis per sportą; - Formuoti harmoningą, kūrybingą, atsakingą asmenybę; - Skleisti olimpizmo idealus; - Gerinti Lietuvos vaikų sveikatą; - Stiprinti sporto svarbą visuomenės tarpe. Programos narės ne tik dalyvauja organizatorių siūlomose veiklose: mokymuose, konferencijose, akcijose, šventėse, konkursuose, renginiuose, tačiau nuolat gyvena olimpiniu ritmu tiek pamokų metu, tiek po jų. Olimpizmas integruojamas į mokomuosius dalykus mokyklose ir neformaliojo švietimo veiklas. Sportas yra puiki priemonė susidariusių problemų ir iššūkių sprendimui. Darželius ir bendrojo ugdymo mokyklas lankantys vaikai bendraudami su mokytojais bei dalyvaudami su olimpizmo sklaida susijusiose programose tampa aktyvesni, drąsesni, išmoksta užsibrėžti tikslų ir jų siekti, o draugiškumas ir pagarba jiems tampa natūralia elgsena.


 

erasmus+peu2ERASMUS+ PROJEKTAS „MOKSLEIVIŲ SĄMONINGUMO IR PREVENCIJOS ĮGŪDŽIAI, SUSIJĘ SU PATYČIOMIS IR NEAPYKANTOS KURSTYMU ELEKTRONINĖJE ERDVĖJE“

Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro koordinuojamas Erasmus+ KA201 projektas „Moksleivių sąmoningumo ir prevencijos įgūdžiai, susiję su patyčiomis ir neapykantos kurstymu elektroninėje erdvėje“ įgauna pagreitį. Nerimas, kuris vyravo karantino pradžioje ir apribojus galimybes keliauti, peraugo į aktyvią veiklą ir darbingą darbo nuotoliu atmosferą. Kol verčiamas į lietuvių kalbą ir maketuojamas pirmasis intelektinis produktas „Moksleivių istorijos apie patyčias ir neapykantos kurstymą elektroninėje erdvėje“, projekto partneriai susitikę interneto aplinkoje 2021 m. kovo 25 d. aptarė ir žengė pirmuosius žingsnius antrojo intelektinio produkto „Skaitmeninė fotobalso nuotraukų paroda apie patyčias ir neapykantos kalbą elektroninėje erdvėje“ pasiruošimo darbus. Bendradarbiaujant su Panevėžio VšĮ „Profesinio rengimo centru“, 2021 m. balandžio 22 d. projekto koordinatorės Giedrės Petrošienės buvo organizuotas tarptautinio ERASMUS+ projekto intelektinio produkto praktikumas „Pažintis su fotobalso metodu ir jo pritaikymu veiklose su vaikais“, kuriame specialioji pedagogė Eglė Petrauskė dalinosi savo patirtimis ir pranešimu „Fotobalso (photovoice) metodo įprasminimas ir pritaikymas“. Po praktikumo susibūrė aktyviai susidomėjusių fotobalso metodu komanda: Vaida Martyšienė (Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija), Jovita Šimkūnaitė (Klaipėdos „Varpo“ gimnazija), Giedrė Paulauskienė (Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija), Galina Antipova-Plotnikova (Klaipėdos Baltijos gimnazija), Tatjana Verba(Klaipėdos „Medeinės“ mokykla), kuri tęs įsitraukimą į projektines veiklas ir vėliau kartu analizuos ir išbandys fotobalso metodą praktiškai.


Varpas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PATYRIMINĖS VEIKLOS PROJEKTAS „LIETUVIŠKUMO KODAS“ (2020-2021 M. M.)

Šiuo projektu siekta atskleisti lietuvio savasties kodą per dviejų didžių menininkų – K. M. Čiurlionio ir V. Mačernio – kūrybos pažinimą. Į tapatybės ugdymo procesą buvo įtraukti meninio ugdymo dalykų mokytojai, per mokinių patirtį buvo bandoma atskleisti lietuvio tapatybės savastį, per kūrybines, pažintines veiklas  ugdyti kūrybiškumą. Projektu „Lietuviškumo kodas“ siekiama sutelkti mokinius ir mokytojus paminėti K. M. Čiurlionio 110-ąsias mirties metines ir V. Mačernio 100-ąsias gimimo metines. Projektas orientuotas į kūrybiškumo ugdymą: susipažinus su dviejų menininkų kūryba bus siekiama šiuolaikiškai ją transformuoti ir ieškoti bendrų sąsajų. Mokiniai edukacinėje išvykoje į V. Mačernio tėviškę susipažino su poeto kūryba ir gyvenamąja aplinka, turėjo galimybę „gyvai“ išvysti M. K. Čiurlionio paveikslus. Projektu siekta ugdyti mokinių pasididžiavimą savo krašto istoriniu, kultūriniu paveldu, stiprinti bendradarbiavimą, per kūrybines veiklas, mokinių patirtį atskleisti lietuvio tapatybės savastį.


Garsovaizdziai MA www 3

 

KULTŪRINIŲ INTERVENCIJŲ PROJEKTAS „GARSOVAIZDŽIAI“ (LIETUVOS NACIONALINĖS MARTYNO MAŽVYDO BIBLIOTEKOS VYKDOMO PROJEKTO „KULTŪROS EDUKACIJOS SISTEMOS MODERNIZAVIMAS“ DALIS) (2021–2022 M. M.)

Projektą, kuris vyksta septyniose respublikos mokyklose, vykdo VšĮ „Meno avilys“ ir AGATA. Su mokiniais (-ėmis) bus kuriami įvairūs garsiniai kūriniai: garso instaliacijos, instrumentai, garso žemėlapiai, garsiniai pasakojimai, muzikiniai kūriniai ir kt. Balandį ir gegužę bendradarbiaujant su vietos kultūros įstaigomis jie bus viešai pristatomi įvairiose erdvėse. Į projekto veiklas aktyviai įsitrauks ir mokytojai – kartu su kūrėjais jie rengs integruotas fizikos, dailės, biologijos, muzikos, istorijos ir kt. pamokas. Pagrindinis projekto tikslas – suteikti pedagogams ir mokiniams gebėjimą į reiškinius žvelgti iš meno ir mokslo perspektyvos, taip ugdant kūrybiškumo ir kritinio mąstymo kompetencijas. Garso reiškinio tyrinėjimas veiks kaip integruoto patyriminio ugdymo modelis. Projektas tęsis nuo spalio iki gegužės mėn. Kūrėjai mokyklose praleis apie 90 akademinių valandų. Be tęstinio kūrybinio darbo mokiniams taip pat bus organizuojamos vienkartinės paskaitos ir susitikimai su žinomais muzikos atlikėjais, autorių teisių ekspertais ir kitais profesionalais. Baigiamajame projekto renginyje bus pristatytas „Garsovaizdžių“ metodų rinkinys, su kuriuo susipažinti galės visi besidomintys.

Už projekto įgyvendinimą atsakinga direktoriaus pavaduotoja ugdymui Orinta Adomavičiūtė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Asta Vainorė, muzikos mokytoja Eglė Iliutkina. 


Projektas „Mokyklos eina“

 

PROJEKTAS „MOKYKLOS EINA“

2021-09-20 prasidėjo respublikinis projektas „Mokyklos eina“.

Užsiregistravus buvome 485 vietoje. Spalio 31d. pirmosios 60 mokyklų pateko į antrą etapą.

Mes būdami 32 vietoje patekome į antrą etapą. Dabar kuriame trasą ir kiekvienas prisijungėme prie privataus iššūkio. Kiekvienam mėnesiui pasibaigus daugiausiai nuėjęs mokinys, mokytojas ar tėvelis gaus po diplomą. O kas ketvirtį daugiausiai nuėjęs mokinys, mokytojas ar tėvelis gaus po išmanę apyrankę. Po naujų metų į mokyklą atvyks dėstytojai iš sporto universiteto skaitys paskaitas apie sveiką gyvenseną. Projektas tęsis iki gegužės pabaigos.


 

Teniso integracija2PROJEKTAS "TENISO INTEGRACIJA LIETUVOS MOKYKLOSE IR DARŽELIUOSE"

Lapkričio mėnesį organizuoti teniso mokymai pritraukė net 100 kūno kultūros mokytojų.

Jau antrus metus iš eilės Lietuvos teniso sąjunga (LTS), padedama Tarptautinės teniso federacijos (ITF), vykdo teniso integraciją Lietuvos mokyklose ir darželiuose. 2021 m. projekte dalyvauja 138 įstaigos.

Lapkričio 12 – 18 dienomis vyko vienas iš pradinių projekto etapų – teoriniai ir praktiniai seminarai įstaigų kūno kultūros mokytojams ir ugdytojams. Jie buvo organizuoti didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Klaipėdoje (lapkričio 18 d., Vytauto Didžiojo gimnazijoje).

Mokymų metu pedagogai buvo supažindinti su bazinėmis teniso ypatybėmis, inventoriumi, teniso nauda ir galimybėmis pritaikyti sporto šaką mokyklose ir darželiuose, mokomąją teniso medžiaga.

Mokytojai gavo sertifikatus.

Bendrai mokymai pritraukė 100 kūno kultūros mokytojų ir ugdytojų iš Lietuvos mokyklų ir darželių.

Dabar, iki naujų metų, laukiame inventoriau ir pradėsime veiklą.


Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės

 

MOKYKLOS – EUROPOS PARLAMENTO AMBASADORĖS

Programa „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“ (MEPA) įgyvendinama Lietuvoje jau penktus metus. Jos tikslas – ugdyti jaunuosius europiečius, pristatyti Europos Sąjungos poveikį ir naudą įvairioms gyvenimo sritims ir skatinti jaunus žmones būti aktyviais savo šalies ir Europos Sąjungos piliečiais. Programoje gali dalyvauti gimnazijos ir profesinio mokymo įstaigos, kuriose mokosi 15-18 metų jaunimas.

Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos mokytojai (vyresnieji ambasadoriai) ir mokiniai (jaunesnieji ambasadoriai) naudodami mokomąją MEPA medžiagą su daugybe interaktyvių užduočių ir veiklų, organizuoja renginius įvairiomis temomis, bei yra kviečiami į mokomuosius seminarus, kuriuose pristatomos įvairios aktualios ES temos. Renginių ir pamokų akimirkas galite pamatyti mūsų gimnazijos tinklapyje ir facebook paskyroje.

Naudingos nuorodos:

https://mepa.stillnot.live/mepa-zemelapis/  (mes žemėlapyje)


Varpas

 

ŠOKIO PROJEKTAS, SKIRTAS ŽEMĖS DIENAI PAMINĖTI

Kovo 18d. vyko šokio projektas, skirtas Žemės dienai paminėti. Mokiniai entuziastingai mokinosi lyrišką šokį pagal Michael Jackson dainą ,,Earth Song’’. Vėliau atliktą šokį nufilmavo ir mokyklos bendruomenei pateikė gražų šokio video.  


Varpas 

ŠOKIO PROJEKTAS SKIRTAS TARPTAUTINEI ŠOKIO DIENAI PAMINĖTI

Balandžio 26d. gimnazijoje vyko šokio projektas skirtas tarptautinei šokio dienai paminėti. Mokiniai su nuotaika pasinėrė į ,,geltonąją bangą’’ ir mokinosi šokį pagal energingą THE ROOP grupės dainą ,,Discoteque“. Vėliau atliktą šokį nufilmavo ir mokyklos bendruomenei pateikė gražų šokio video.  


 

2020-2021 m.m. įgyvendinti projektai   
2018-2019 m.m. įgyvendinti projektai
2017-2018 m.m. įgyvendinti projektai
2016-2017 m.m. įgyvendinti projektai  logo projektams erasmus
2015 - 2016 m.m. įgyvendinami projektai
2014 - 2015 m.m. įgyvendinti projektai
2013 - 2014 m.m. įgyvendinti projektai    
2012 - 2013 m.m. įgyvendinti projektai
2011 - 2012 m.m. įgyvendinti projektai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Klaipėdos „Varpo“ gimnazija